fredag 6 maj 2011

En apa på parkeringen!

Igår var det äntligen dags för träning igen. Jag började med intervaller på löparbandet (25 minuter/3 km). 5 min uppvärmning sen 5 stycken 2-1 intervaller. Kollade av pulsen efter varje löpfrekvens och hamnade på:
154
165

170
164
179

Efter 5 minuter nedvarvning låg pulsen på 143 slag/minut. Känns helt klart som att det finns plats för förbättring där!

Sedan blev det styrketräning och jag koncentrerade mig på axlar, rygg och triceps. Fick grym kontakt med musklerna i latsdrag och axelpressen! Kändes riktigt härligt! :-)

Jag åt bra innan passet men var ändå vrålhungrig efteråt. Som tur var hade jag med mig en banan i bilen. Efter att ha "môsat" i mig den i ett hiskeligt tempo tittade jag mig omkring för att försäkra mig om att ingen hade sett mig. De hade nog trott att det var en glupsk apa på parkeringen! Ha ha!

3 kommentarer:

  1. rygglyft med snyggare namn :) http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/616
    Dem har ingen ställning på gymet så jag brukar ligga i lår-curlmaskinen och det funkar lika bra men det blir raka lyft istället.

    Avocados köper jag när jag hittar dem mogna, tycker affärerna börjar bli bättre på att ha mogna framme. På ica har dem även mogna avocados i 2-pack, dem är jättegoda.
    Tänkte på gainomax-remlamen när jag läste ditt inlägg "bananas are for monkeys"

    SvaraRadera
  2. Såg att Du kommenterat i en blogg om hur man ska göra med avocado för att få den att mogna snabbare.
    Man kan lägga den i en påse tillsammans med antingen tomater eller äpple i några timmar så framskyndar man mogningsprocessen (heter det så?):)
    Heja Dig!

    SvaraRadera
  3. Stark o frisk:
    Aha, varför krångla till det med fina ord. (Allmänt menat alltså, inte menat mot dig). :-)

    Jaså, de kanske de har (mogna)? Tycker alla jag hittar är stenhårda. Får väl ta en runda till på fruktavdelningen då. :-)

    Kikki:
    Smart alternativ. Tack!

    SvaraRadera