fredag 20 maj 2011

Mer intervallträning!

Gårdagen bestod av fler intervaller, men den här gången blev det på gymmets löparband. Som vanligt 5 min uppvärmning, gång. Sen körde jag:
  • 2 min i 6,0-tempo, 2 min gång: Puls 179.
  • 2 min 5,27-tempo, 2 min gång: Puls 174.
  • 1 min 5,0-tempo, 2 min gång: Puls 181.
  • 1 min 5,0-tempo, 2 min gång: Puls 191.
  • 1,5 min 5,27-tempo, 2,5 min gång: Puls 185.
  • 2 min 6,0-tempo, 5 min gång/nedvarvning: Puls 185.
Jag svettades som en tok efteråt! Är det ett tecken på dålig kondis eller bra förbränning...?

Efter det körde jag lite styrketräning:
Benpress 3 x 15 st: 38-45-53 (!)
Kände mig grymt stolt att klara 53 kg. Har aldrig testat så mycket vikt och visst brände det ORDENTLIGT. Funderar på om jag bara har fegat innan eller om jag faktiskt inte skulle klarat det då...?
Triceps: 3 x 12 st: 11-18-11.
Latsdrag: 3 x 10 st: 18-22-18.
Efter de sista latsdragen var jag H.E.L.T. S.L.U.T.!

Benpressen kändes riktigt bra, tricepsen kändes helt ok men fick knappt någon kontakt vid latsdragen. Tror inte att jag borde kört sista muskelgruppen. Kroppen var helt slut på energi efter löpningen. Ja ja, så kan det gå... Nya tag på lördag!! Då blir det ett rent styrke-pass tror jag! :-)
.

2 kommentarer:

  1. När jag höll på och tränade så fick jag lära mig att ju mer man svettades, ju mer vältränad höll man på att bli. Sanningshalten i det vet jag inte, men jag tycker inte att det låter helt orimligt. Nu svettas jag aldrig och har fysik som tant Agda, 92 år.

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Jag har ju gått ner i vikt av cambridge viktprogram :) och den apelsinchoklad baren är en måltidsersättning i det viktprogramet. Jag hade vart på en cavi lipo behandling hos min rådgivare och när tiden sticker iväg och man inte har hunnit äta något så är en bar ett perfekt alternativ. All näring kroppen behöver finns instoppat i den. Istället för att man stannar på affären ock köper ett kg godis som jag annars skulle göra så är det ett snabbt alternativ också.
    Ha en super fin kväll kram från Veronica
    http://blogg.mama.nu/wavva/

    SvaraRadera