måndag 2 maj 2011

Om man vill komplettera hemmaträningen

Jag har ju kört en del hemma-träning med "bara" kroppen som vikt. Men nu funderar jag på att komplettera med några lösa hantlar, kettle-bells, gummiband eller pilatesboll. Om man nu inte har råd att skaffa "all of the above" vilket/vilka är att föredra?

Vad gäller hantlar så finns det ju de som är en specifik vikt, men jag har även sett de där man kan lägga på ett par plattor. Ska man köpa en lättare och en tyngre vikt, eller ska man köpa en hantel och flera viktplattor eller har det ingen betydelse? --->

1 kommentar:

  1. Biltema och sport affärerna har jätte bra "paket". Men en boll (core boll) och nån lätt och nån tyngre tycker jag är ett bra inköp. OM du fortsätter kan man komplettera med mera vikter men risken finns att det bara ligger och jag tycker en 2 kilos och en 5 kilos hantel är en bra start ihop med boll och gummi band.
    Banden är ju som en hantel men mer användbar inom många områden..kompletera med nån dvd och du har vad som behövs.. skog,barnvagn, boll, hantel, dvd och gymmet.. finns nåt för alla.. (oj långt inlägg.. )

    SvaraRadera