lördag 21 maj 2011

Rekord!

Lördag morgon och jag tvingade iväg mig själv till gymmet. (*stolt*)
Det blev rent styrkepass och jag försökte hinna med de flesta muskelgrupperna. Det blev ben, bröst, axlar, mage och lite rygg.

Testade mig själv lite på benpressen igen. Började på 45 kg och det kändes hur lätt som helst. Så jag höjde till 58 kg (5 kg mer än jag hade i torsdags) och kunde göra 12 riktigt bra och brännande reps!
Väntade ca 1 minut innan nästa set men då kunde jag inte rubba plattan med de 58 kg... (?!) Fick sänka ner till 45 kg igen för att få upp den. Jag är ingen expert, men musklerna tog väl fullständigt ut sig på mitten-repen? Härligt med nytt rekort i alla fall! :-)

Förutom benpressen, fick jag riktigt bra muskelkontakt i benspark, bröst- och axelpress. Gött!

Magen körde sidoböj med 16 kg kettlebell + pilatesbollen (som jag bara använt två gånger innan, varav en gång var med en vän). Det var ingen annan i den delen av lokalen så jag vågade ge mig på den utan risken att göra bort mig inför någon annan. Ha ha!

Den här övningen ovan blev det: (Bild lånad från Malin)

1 kommentar:

  1. Det är helt ok! :) Tack ,det gick jättebra!

    SvaraRadera