lördag 28 maj 2011

Vad hände här egentligen?!

Jag bytte ut gårdagens planerade styrkepass mot en löparrunda här hemma istället. Exakt 3 km, vilket är in till sjön och tillbaka, kändes lagom så där en fredag kväll.
Måndagens 3 km:s pass (fast det var en annan sträcka) kändes ju riktigt jobbigt. Och landade dessutom på 8,20 min/km.
Idag gick jag bara korta sträckor och kände redan efter ca 30-40 sekunder att kroppen återhämtade sig riktigt bra (för att vara jag...)! Duggregnet som kändes som is på armarna kunde jag dock varit utan...

Hör och häpna när jag efter passet kollade på klockan och upptäckte att jag hade sprungit på 19 minuter och 30 sekunder. Dvs ett 6,3 min/km-tempo?!!

Vad är det som händer?!
Börjar jag få något som kallas för kondition? Ha ha! Jag som siktar på 7 min/km på Kretsloppets 5 km (som förvisso är ett par km längre). Men nu känns det målet plötsligt uppnåeligt! Wooohow! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar