onsdag 4 maj 2011

När jag inte tränar, går kosten lite mer åt helvete...

Jag märker helt klart en skillnad i kosten nu när jag varit sjuk. När jag tränar äter jag mycket bättre. Då tänker jag mer på kosten och är, ärligt talat, mindre sugen på "dålig mat".

Nu när man bara går hemma och mår "skit" slinker det ner både ett och annat. Inte bra! :-(

Tur att sjukdomsperioden går emot sitt slut. Har jag tur kan jag träna lite lugnt på torsdag, tänkte jag.

Märker ni någon skillnad på matintaget när ni tränar vs inte tränar?

5 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där...
    Jag känner mig fortfarande som ett tomt skal. Undrar när det ska vända. Så länge jag mår som jag gör så orkar jag inte med kosten. Tyvärr så går jag upp i vikt.... och bara det är direkt deprimerande.

    Tråkig kommentar!
    Sorry för det, men se framåt.
    Snart är du på topp igen :-)

    SvaraRadera
  2. Det finns inga tråkiga kommentarer Katarina. Klart man får skriva vad man vill.
    Synd att du mår dåligt. Jag förstår absolut att du tycker det är deprimerande för det ÄR det. Det gäller att ha moral nog att "stå emot" och mår man dåligt är det inte alltid man har det. Kämpa på!

    SvaraRadera
  3. Hej vad kul att du kommenterade så att jag fick upptäcka dig. Jag blir nästan mer peppad av att läsa lite mer "normala" träningbloggar annars känner jag bara att det där klarar aldrig en vanlig dödlig av ;)
    För övrigt känner jag verkligen igen mig i det du skriver. När jag tränar är det lättare att äta bättre och när jag är sjuk tycker jag oftast lite synd om mig själv och tycker att jag är värd lite extra. Hur ska man göra för att få bort det tänket?

    SvaraRadera
  4. Stark och frisk:
    Nej, tyvärr vet jag inte hur man ska komma över det där. I så fall hade jag redan gjort det. ;-)

    Egentligen är det konstigt. Om man nu NÅGON GÅNG ska tänka att man är värd lite extra så är det väl när man tränar, inte när man INTE tränar? Hi hi!

    SvaraRadera
  5. Absolut! Så är det för mig också. Jag äter alltid bättre när jag tränat.

    Tack för allt pepp på min blogg. Roligt att kika in & inspireras av dig! :)
    Kram

    SvaraRadera