måndag 30 maj 2011

Mysjogging. "MYS"...??

Sista löparpasset kändes ju riktigt bra. Jag blir dock lite fundersam när jag läser om andra som springer. (Jag veeet, man ska inte jämföra sig med andra. Men jag använder andra bloggar och artiklar som inspiration).
De står ofta och nästan överallt om att de sprang en runda "mysjogging" eller att man i intervaller ska köra ett behagligt 6-7 min-tempo för att sedan öka.

Hallå där, stopp, stopp, stopp!! 6-7 min-tempo = "behagligt"?? Ja, jo, det är ju inte så att jag mår illa eller KRÄKS av utmattning, men behagligt känns som helt fel ord att beskriva det hela med!
* Flåsande, slutkörda lungor.
* Tunga, stumma ben.
= INTE behagligt!

Herregud, vad jag lääängtar tills den dagen en runda i det tempot är "mysjogging" för mig!
.

3 kommentarer:

  1. Hej :)
    Jag kan ju trösta dig med att jag inte ens skulle orka mysjogga 100 meter :) Jag är nog den slöaste latmasken som finns, som t.o.m tar bilen till brevlådan :)Men jag SKA börja ..... Någongång :)
    Ha en super fin dag
    Kram från Veronica
    http://blogg.mama.nu/wavva/

    SvaraRadera
  2. Det går inte att kommentera ditt förra inlägg?
    Jag hajjar inte heller det här med mysjogging. Jag låter som en blåsbälg när jag är ute och springer. Men det blir bättre hela tiden!

    SvaraRadera
  3. Stark & Frisk:
    Hade råkat komma åt en knapp på förra inlägget. Dumt. :-P

    Skönt att jag inte är ensam om att tycka att det inte är "mysjogging" då! ;-D

    SvaraRadera