torsdag 5 maj 2011

Måste våga.

Jag känner mig riktigt stolt. Det fanns både onyttig fika och (åtminstone mer) nyttig kvällsmat på Tupperware-partyt jag var på igår kväll.
Jag var (konstigt nog!) inte sugen på något sött utan åt en grov macka med ost och paprika + Thé. Kanske kan jag tacka keson jag åt innan jag åkte hemifrån för det? :-)

Dessutom fick jag höra av två bekanta (som jag inte träffat på ett tag) att jag såg smalare ut. Sådant är ju alltid kul att höra!

Hm... Jag måste nog ta mod till mig och mäta mig snart. Men tänk om det inte har hänt något...? Jag är så osäker vad gäller en biten. Bättre att TRO att det har hänt något och fortsätta känna motivation. Är livrädd att motivationen försvinner om det inte har hänt något på måttbandet. :-(

3 kommentarer:

  1. Jag lånar lite motivation av dig, för jag tycker du verkar ha hur mycket som helst! :-)
    Jag trampade på min motionscykel i förmiddags. I 30 minuter, 13 km och 216 kalorier.
    Nu ska jag bara orka fortsätta också... jag behöver endorfiner!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du får tänka på att det är otroligt svårt att få till måttbandet på exakt samma ställe vid varje mätning. Därför funkar "byxtestet" mycket bättre tror jag. Sitter byxorna lösare, har måttet minskat. :-)

    SvaraRadera
  3. Katarina:
    Du får gärna låta lite, bara du inte tar allt. ;-)
    Jättebra jobbat. 30 min är bättre än ingenting!

    Emma:
    Du har en poäng. Jag har också funderat på det där bekymret...

    SvaraRadera