tisdag 24 maj 2011

En halv förmögenhet...

Man får ofta höra att ridning, hockey och golf är dyra sporter.
Men löpning då? Jag skulle behöva en ny sport-BH, nya löparskor, löparbyxor + jacka. Ska man vara riktigt "noga" skulle jag även behöva köpa in sådana där "kompressionsstrumpor" *


Sen hade jag gärna haft en gps/pulsklocka. Ska man hårddra det behöver jag ett knästöd för höger knä också... :-P
Vad pratar vi för pengar här?? Betydligt högre summa än en ridavgift i alla fall!

* By the way: Är det inte bara ett finare ord för graviditetens stödstrumpor?

.

2 kommentarer:

  1. Nej billigt är det inte.. Längre! Förr sprang jag u billiga skor, gamla överdrags yxor med 7 år på nacken, farsans militärtröja och en sportbh som sett bättre dar + en bärbar cd-spelare i handen (detta var tills för ca 1,5 år sen alltså!) Nu skulle jag aldrig drömma om att springa utan tights, gpsklocka, iPod, dyr sportbh och schyssta skor. Vad hände liksom? Men till tidningens försvar så måste jag säga att ridstlvlar, tid yxor, hjälm, väst inte är helt gratis! :)

    SvaraRadera
  2. Min kompis som sprang göteborgsvarvet hade kompressionsstrumpor och hon tyckte om det. Nej det är inte som graviditets-stödstrumpor =)

    Sv: Ja det har du frågat och jag har därför skrivit det i ett inlägg ;) här: http://viktkamp.webblogg.se/2011/may/mer-burnout.html

    Kramar E

    SvaraRadera