måndag 23 maj 2011

Terräng-runda.

Idag tog jag mig till ett område med flera olika spår och valde 4,3 km-slingan. Konstaterande; dryga 4 km terräng är myyyycket jobbigare än 3 km här hemma...! (Logiskt egentligen, jag vet. Ha ha!)


Första 2,5 km gick på 22 minuter. Resterande 1,7 km landade på 14 minuter. Dvs först 8,48-tempo och AVSLUTADE med ett ca 8,14-tempo. Jag måste faktiskt erkänna att de sista kilometrarna kändes betydligt lättare. Konstigt?!
Eller rättare sagt, det kändes lättare i ben och lungor. Benen ville fortsätta trampa på och lungorna kändes betydligt bättre än innan. Som om det berömda "andra andningen" hade kickat in (?) Däremot fick jag en djävulsk huvudvärk! Förmodligen en blandning mellan vätskebrist och att jag spände mig.

Ja, ja. Att ta sig runt en 5 km slinga på Kretsloppet ska nog inte vara några problem. Men jag gör det ju gärna snabbare än på de ca 42-43 minuter som dagens tempo hade resulterat i. Hade varit kul att klara det på 35 minuter åtminstone.

Det är väl bra för konditionen att träna i terräng, när loppet går på planmark?
.

5 kommentarer:

  1. Du är så jäkla duktig, klart du kommer klara det på 35 min =)

    Jag har förresten bestämt mig, jag kommer och går kretsloppet om jag får träffa dig ;) hihi

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas jag gör det.

    Vad kul! Du är så välkommen! :-)

    SvaraRadera
  3. Då anmäler jag mig när lönen kommit =)

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat!!
    Nu sover du gott inatt :-)

    SvaraRadera
  5. Viktkamp:
    Gör så. :-)

    Katarina:
    Jag sov jäääättegott!

    SvaraRadera