tisdag 10 juli 2012

I know myself...

Idag hade jag tänkt träna. (Det är tanken som räknas va?)
Men sambon påminde mig om att barnen skulle iväg på aktiviteter på kvällen, så därför packade jag inte träningskläder när jag åkte till jobbet imorse. Bad idea...

Kl 16 ringde han mig och sa att jag inte behövde skynda mig hem, för det blev ingen aktivitet för barnen.
Jag känner mig själv. När jag väl kommer hem fastnar jag hemma... *suck*
Däremot lyckades jag i alla fall köra lite hemmaövningar (idag också):


  • Armhävningar: 3 x 15 st 
  • Plankan: 3 x 1 minut
  • Excentriska tåhävningar: 2 x 20 st
  • Excentriska tåhävningar på ett ben: 1 x 12 st per ben.
  • Knäböj /Squats: 3 x 15 st
  • "Sumo squats":  1 x 20 st.

Men imorgon packar jag väskan, antingen sambon säger något eller inte. För då blir det gymmet, direkt efter jobbet!! :-)

9 kommentarer:

  1. Tränar jag inte direkt så gör jag inte det.. =) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja men shit vad arg man blir när man inte har med träningskläder och tillfälle ges. Du löste det bra ändå ju.

    SvaraRadera
  3. sv: hmm, jo lite stora tycker jag nog dom ser ut.. och dessvärre är dom ju lite stora oxå.. men det sista paret vi har kvar :P de är 38 och 3/4, jag har egentligen 37-38.. Men tänker att dom kanske ser mindre ut när jag smutsat ner dom lite :D

    SvaraRadera
  4. Du är duktig som tränar hemma! Det är min plan. ALLTID. Men kan väl räkna på en hand när det blir av under året. Konstigt det där :)

    De excentriska tåhäven kör jag i regel varje vecka efter ett löppass. (nåja en gång i vecka kanske då...haha!). Dom är guld när man sysslar med löpning. Förebygger många skador!

    Lycka till imorgon med både jobb OCH träning :)

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är med hemmaträning!
    DET tycker jag är svårt att få till. Har både hantlar o div träningsprylar hemma... men använder dom aldrig :-O
    Lättare att ta sig iväg o träna (?) ha ha ha

    SvaraRadera
  6. Bra där! All träning är bättre än ingen träning :)

    SvaraRadera
  7. Gött med hemmaträning. Jag gillar tåhävningarna, de finns på min träningslista oxå :P

    SvaraRadera
  8. Duktigt att du körde hemmaövningar ändå!! :D

    SvaraRadera
  9. Jag känner igen det där, jag tränar oftast på mornarna för på kvällen när jag väl kommit hem är det svårt att ta sig ut. Nu på sommaren går det i och för sig hyfsat bra att springa efter jobbet men jag bara kastar in väskan, byter om och ut direkt, inte sätta sig ner! : )

    SvaraRadera