onsdag 28 december 2011

Att köra med lösa vikter...

...känns på något konstigt sätt mer effektivt. 
Eller ja, det kanske är så konstigt egentligen. Igår var det fokus på axlar, rygg, mage och triceps. Ett pass som kändes riktigt bra! Benen fick (med all rätt) vila helt efter måndagens tusing-intervaller.  Det känns i dem idag kan jag säga! Fast på ett bra sätt! :-)

  • Triceps:
  • Tricepscurl (maskin) 18-18-11,5 kg: 3x10 rep.
  • Dips från kant: 2x15 rep.

  • Rygg:
  • Latsdrag 38-31,5-31,5 kg: 3x12 rep.
  • Ländpress 45-52 kg: 2x20 rep
  • Rodd (maskin) 31,5-31,5-25-25 kg: 2x8 rep + 2x12 rep.
  • Hantelrodd 12-16 kg: 2x15 rep per sida.

  • Axlar:
  • Axelpress (maskin) 25-25-18 kg: 3x10 rep.
  • Axellyft (lutande) åt sidan 2,5 kg: 1x15 rep.
  • Axellyft åt sidan 2kg: 2x15 rep.
  • Axellyft framåt 4 kg: 2x12 rep.

  • Mage/bål:
  • Sving med kettlebell 16 kg: 1x20 rep.
  • Mage "abcurl" (maskin) 45-45 kg: 2x25 rep.
  • Sidoböj med kettlebell 12-16 kg: 2x15 rep per sida.
  • Plankan: 2 x 60 sekunder.

9 kommentarer:

  1. Så bra du är. Och jag gillar också lösa vikter. Och KB.

    SvaraRadera
  2. Fria vikter ÄR mycket mer effektivt, då du själv måste hålla balansen och styra rörelsen, i en maskin gör ju maskinen halva jobbet. Bra kört! :)

    SvaraRadera
  3. Fitnesscoachen:
    Jo, det är ju sant.
    Jag blev lite inspirerad av ditt axelpass. Jag måste köra mer axlar. De är nog den klenaste musklerna på hela kroppen! ;-D

    SvaraRadera
  4. sv: Eller hur? Inte min idé! Egentligen skulle man simma 500 m men då det finns ytterst begränsade simtider som typ aldrig passar in i mitt livsschema så fick det bli plan b; BURPEES.
    Hade hellre simmat 5000 (!) meter än att göra 100 burpees.

    Fria vikter är oslagbara. Använder aldrig maskiner. Känns bara som slöseri i mina ögon.

    SvaraRadera
  5. Vilket bra upplägg du hade för det passet. Många övningar man faktiskt kan göra hemma om man plockar fram sina hantlar.

    SvaraRadera
  6. Fan jag blir ju så jäkla sugen på att träna när jag läser detta!! =D
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Klart du ska Ann-Sofie. Kör hårt! ;-D

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt pass!

    SvaraRadera