söndag 18 december 2011

Långpass och bålstyrka.

Det var egentligen tänkt att det skulle bli en löptur ute idag. Men det har snöat lite och jag har inga broddar, så det bar av till gymmets löpband istället. Inget bestämt alls, men det blev en blandning av långpass (baserat på mina prestationer) och fartlek, kan man väl säga.

Jag låg mellan 5.30 och 7,0-tempo under 8,5 km. Med lite gång i början och slutet slutade det hela på snitt-tempo 
6,37-tempo. Väldigt nöjd med det på den sträckan! :-)

Riktigt härlig känsla i benen (och lungorna)! Jag funderade allvarligt på att köra milen ett tag, men knäet började kännas lite runt 7 km och jag ville inte "utmana" ödet. Bättre att öka "långpassen" långsamt.

Efter den knappa timmen på löpbandet blev det lite styrka, med fokus dels på mina "klena" axlar ;-). Men framför allt på bålstyrka med bl.a. hjälp av kettlebells, pilatesboll och viktboll. 

4 kommentarer:

  1. Låter som ett skönt pass! Jag var också på gymmet och körde intervaller på löpbandet - härligt! Fast nån styrka prioriterade jag tyvärr inte - skulle hem och fixa middag och natta lillan.

    SvaraRadera
  2. Härligt pass!
    Tack för dina inlägg i min blogg. Du är så peppande o stöttande så man blir alldeles varm i kroppen, TACK!

    SvaraRadera
  3. Joggandesund:
    Intervaller är alltid "skönt"! Hat-kärlek på nåt sätt. :-D

    Jalapeno82:
    Tusen tack, för dina fina ord! Så glad jag blir att du känner så! :-)

    SvaraRadera