fredag 30 december 2011

Kick-ass-fightern erkänner. Ni hade nog rätt!

Alla som kommenterade sa spinning och core, vilket förvånade mig lite grann. Tycker ni själva om just dessa passen, eller tycker  ni helt enkelt att det var den bästa kombinationen?

Hur som helst... Jag valde efter mycket velande INTE den kombinationen. Men jag kanske borde ha gjort det. Ni hade nog rätt... ;-)
Först körde jag Body Pump. Ett ganska snarlikt pass jämfört med gamla "releasen" (tycker jag). Men axlar- och framför allt utfallslåtarna var tokjobbiga. När vi skulle köra utfall bak och sen hopp rakt upp protesterade benen HÖÖÖÖGT! :-O 

Efter det blev det Body Combat. Jag har inte varit på ett sånt pass på säkert ett halvår. Varför vet jag inte, för det är riktigt, riktigt roligt! Jag har nog en liten "kick-ass-fighter" inom mig. He he!  -->

Men sista halvtimmen gick ENBART på vilja. Satan i gatan vad mör jag var?! När instruktören överhurtigt tjöt:
"- Kom igen nu, högre ben. Ni klarar det! Hööögre beeeen!" Då hade jag bara lust att skrika tillbaka:
"- Äh, håll käften!!!"  ;-)

Men jag överlevde. När stretchingen var slut och jag skulle till bilen som stod ca 100 meter bort, testade jag att jogga lite lätt. Och jodå, kroppen återhämtar sig relativt snabbt måste jag säga. Bra! :-)

6 kommentarer:

  1. Tyckte att Coworx och spinning var en bra kombo. Men jag förstår att BP och BC var rena "mördar" passen i kombo. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Grymt!! Två riktigt tuffa pass i rad... yey!

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År! Mycket trevlig blogg du har förresten!

    SvaraRadera
  4. Livskraft:
    Ja, det kan man lugnt säga... :-D

    JoHo:
    Ja, det var onekligen tufft. Men det som inte dödar, härdar (har jag hört)! ;-)

    Jenny:
    Gott nytt år. Och tack! :-)

    SvaraRadera
  5. GÖtt!!
    Jag tänkte spinning=ben Core=överkropp! Så skulle båda fått optimalt träning!
    Hoppas jag har din spirit efter förlossningen! LÄngtar så efter att få springa iaf en dag i veckan!

    SvaraRadera