måndag 26 december 2011

Skit i vad ni äter! (Eller ja...)

Tanken var att jag skulle ut och löptränat nu på morgonen. Dels blåste det halv storm, men framför allt kände jag av lite halsont (?) i natt när jag vaknade till, så jag vågade inte chansa. Just nu känner jag ingenting, så kanske, kanske att jag kör ett pass senare idag.


Först bär det av till annandags jul-middag hos mina fina föräldrar. Lutfisk och smörsås! Måste väl vara LCHF så det skriker om det..?! (Även om jag personligen är skeptisk till "dieten.")  ;-)

För er som känner att det blivit (för) mycket julmat nu i helgen. Jag hörde ett riktigt bra citat:

"Det är inte vad vi äter mellan jul och nyår som påverkar. Utan vad vi äter mellan nyår och jul!" 

MYCKET SANT!  
God fortsättning!

4 kommentarer:

  1. Riktigt bra citat! Något vi alla borde ha med oss efter att de flesta avlagt och sedan glömt sina nyårslöften.Det är många dagar däremellan!

    SvaraRadera
  2. Exakt - mycket bra sagt. Jag tar en kola till och funderar lite på det. Såhär innan julmaten dukas fram, liksom. Fast från och med imorgon så blir det mer grönt igen, ska bli härligt. Gjorde en fin julsallad på färsk spenat och valnötter och granatäpple, otroligt gott till skinkan.

    SvaraRadera
  3. Jag läste denna mycket kloka citat på twitter under julen och den stämmer ju sååå bra :D såg att du anmält dig till 17,7 km loppet. Hejja!!!
    Jag har gbgvarvet som mål, 21,1 km ..det är mitt mål. vi får kämpa tillsammans!kram

    SvaraRadera