onsdag 21 december 2011

Julveckans första styrkepass.

Igår var det styrka som gällde. Andra passet för min fina mamma. Jag blir riktigt stolt när jag ser hur hon kämpar och VÅGAR testa. Lite peppning på det, så kommer det blir kanonbra!

Det var fokus på ben, mage, axlar och triceps. Eller ja, rättare sagt: Det var det vi hann med. Det tar lite längre tid när man ska köra två stycken, plus att man ska visa rörelserna korrekt. :-)
Så här såg det ut (för min del):

  • Tricepscurl (maskin): 18-11,5-11,5 kg:  3 x 12 rep.
  • Benspark 31,5-38,5 kg:  2 x 12 rep.
  • Bencurl 38,5-38,5 kg:  2 x 12 rep.
  • Benpress 58,5 kg:  1 x 15 rep.
  • ---- " ---- 45 kg:  1 x 30 (superset).
  • Axelpress (maskin) 25-25 kg (PB!):  2 x 15 rep.
  • Ländpress (maskin) 45-52-45 kg:  3 x 12 rep.
  • Crunches (maskin) 45-45 kg:  2 x 25 rep.
  • Sidoböj med kettlebell 16 kg:  1 x 15 rep/sida.
  • Plankan: 60 sekunder. 



I
nnan vi åkte hem visade jag henne runt och hon fastnade för massagestolarna. Vi får försöka hinna med dem på torsdag. :-)
Sen gick vi in i stora gymmet och jag trodde nästan att hon skull dö. (Nu är jag inte jätteförtjust att vara där heller, men det går bra. Värre var det "förr", då jag undvek det, så jag förstår hennes reaktion). 

1 kommentar:

  1. Stark du är! Ser bra ut! Tränar själv av den anledningen att jag kör slut på mig själv. Har försökt förr att träna med andra men har alltid slutat då. Så heja dig och din mamma!

    SvaraRadera