tisdag 6 december 2011

Ont vid diafragman?


Igår körde jag först CXWORX30 (bål) och sen ett 60 min spinningpass.
Trots kycklinggryta med pasta 2,5 timme innan och sen mellanmål 1 timme innan kändes kroppen segare än igår?

Kanske mest i protest, för det är väl inte helt optimalt att köra ett tufft spinningpass dagen efter Pump?
Men det blev tyvärr så, för nu kan jag inte kan träna förrän på torsdag.

Med 20 minuter kvar av spinningpasset fick jag...inte håll... Utan mer ont precis under revbenen, vid diafragman ungefär. Jag har fått det EN gång tidigare, vid en lite längre löprunda. Obehaglig och molande värk, inte sådär "skärande" som håll ofta är.
Jag körde på ändå. I helvete heller att kroppen ska sätta stopp. Ibland får man vara envisare än en själv! ;-)

Någon som känner igen känslan/smärtan och vet vad det är?

5 kommentarer:

  1. Jag gissar att det är intercostalerna (musklerna mellan revbenen) som protesterar lite. Du har ju varit förkyld, hosta påverkar detta.

    SvaraRadera
  2. Har ingen aning om smärtan men jag känner igen känslan av att kroppen och huvudet inte är ett team...

    SvaraRadera
  3. Har du haft problem med magkatarr förut? "Molvärken" du kännde på träningspasset, gick det över eller fortsätter den, ex. när du är stressad?
    Magkatarr visar sig nämligen som smärta i epigastriet, precis nedanför revbenen mitt i magen, och kan orsakas av stress.

    SvaraRadera
  4. Josefin:
    Nej, det har jag inte haft. (Vad jag vet).
    Det gick över en liten stund efter passet och det kändes lite lättare att stå upp och cykla. Det var värre att sitta ner, framåtlutad.

    Och det kändes lite mer åt höger. Typ "mitten-höger" om man nu ska försöka förklara.

    SvaraRadera