onsdag 28 december 2011

Jag är I.N.T.E. "miss Perfect"!

Usch, vad jag känner att jag varit hurtig sista tiden på bloggen. Allt låter perfekt, att jag tränar, tränar, tränar och allt är exemplariskt! Så är det INTE! Tror ni det har jag lyckats lura er rejält.

Ur träningssynpunkt har jag skött mig bra. Det brukar bli minst 2-3 pass i veckan. Däremot är det nog tur att jag inte (väljer att blogga) bloggar så mycket om kosten. Tror ni hade blivit lite avskräckta. Eller kanske nickat igenkännande (?) Vem vet...

Just nu sitter jag och äter vetekakor med smör, ost och paprika på. Jag som i princip ALDRIG äter vitt bröd. (Det är sant). Men jag fick ett infall. Likaså faller jag för godissuget ibland (fortfarande ska väl sägas...)


Så om ni tror att ni hamnat på en blogg skriven av en "miss Perfect". Tänk om! Ni skulle bara veta... *harkel* ;-)

Samtidigt VET jag att detta är mitt huvudsakliga problem. Jag måste ändra kosten för att få ytterligare resultat.  Jag är så medveten om det att det nästan "gör ont"...

12 kommentarer:

  1. Vad är då perfekt? Det är ju nästa fråga! ;)

    SV: japps, man får se positivt! :)

    SvaraRadera
  2. Nja, där har du ju i och för sig en poäng Hans. Men jag menar bara att jag inte är riktigt den "hurtbullen" man kanske får intrycket av (?) :-)

    SvaraRadera
  3. Nickar igenkännande!
    Och förstår att även jag måste ta tag i detta med kosten.. men det är ju så drygt :-)

    SvaraRadera
  4. Huvudsaken är väl att det är gott och man kan ju inte äta"rätt" hela tiden, vad nu rätt är.

    SvaraRadera
  5. Har du testat Matdagboken? Det har inspirerat mig otroligt mycket vad gäller att få till min kost. Jag försöker träna och äta normalt, vill inte ha massa förbud och liknande utan att allt ska vara med glädje.

    SvaraRadera
  6. Hurra du kanske är som alla oss andra då! ;-)

    SvaraRadera
  7. Linda:
    Nej, jag har inte kollat upp något sånt faktiskt. Men egentligen har jag inte så svårt att laga bra mat (tror jag), men däremot är motivation (och ork) inte alltid på topp när man har tre småbarn också. ;-)

    Fru Lindholm:
    Exakt vad jag försöker säga! ;-)

    SvaraRadera
  8. Du är perfekt som DU är :-)

    SvaraRadera
  9. Men du - ändra lite i taget, om du nu tycker att det behövs en förändring. Identifiera det största problemet och ta itu med det. Är det mattiderna? Bestäm isf när du ska äta och håll dig till det. Är det socker? Svårt, men inte omöjligt att komma ifrån. Är det bröd? Byt ut mot knäcke. En liten förändring som sker ofta ger bättre resultat än något som man inte kan hålla.
    Säger en som just nu är djupt nere i julgodisträsket ...

    SvaraRadera
  10. Jag tycker du är superduktig och jag blir riktigt imponerad! Heja dig!

    SvaraRadera
  11. Tack för pepp på min blogg! Ta en sak i taget. Det ena brukar leda till det andra. Jag känner igen mig i det du skriver...

    SvaraRadera
  12. Ofta blir det ju så, folk ser bara en sida, sidan man väljer att visa upp, sidan som visas upp på facebook eller bloggen. Och det blir ju ofta att man skriver om de positiva, glada sakerna, man vill ju inte låta negativ och gnällig. Men kanske är det bra att gnälla lite ibland också. SÅ att folk ser hela bilden. Vi är alla perfekta. på våra egna sätt. :)

    SvaraRadera