lördag 10 december 2011

Spinningpasset från helvetet!

Var tillbringar man fredagskvällen om inte på gymmet. 45 spinning och kort(are) pass innebär intensivare. Tre etapper: 
1. Klättring
2. Tempot
3. Attacker

Precis som förra gången. Men till skillnad från förra gången kom det en oerhört stum känsla i benen redan vid mitten på klättringen, när pulsen låg på ca 75-80 % av max. Aj, aj, aj!

Tempo- och attackdelen var inte heller att leka med. När passet var slut var jag heeeelt slut! (Som det ska vara?!) :-)
Det var längesen ett spinningpass kändes så jobbigt. Kanske berodde på något mentalt, något fysiskt eller att jag helt enkelt bara hade mer motstånd på cykeln och pressade mig mer? *pust*

Efter det blev det även styrka, även om kroppen inte kändes jättepigg. Fokus på rygg, axlar och lite mage i följande kompott.

  • Axelpress, 18-18-11,5 kg: 3x12 rep.
  • Rodd (maskin), 18-25-25-18 kg: 4x12 rep.
  • Latsdrag, 25-25-25 kg: 3x15 rep.
  • Plankan på pilatesboll (med "ihopfällning"): 2x15 rep.
  • Plankan på mark: 2x30 sek.
  • Sidoböj med kettlebell 12 kg: 2x12 rep per sida.
  • Sving med kettlebell, 12-20 kg: 20 resp. 10 st.


7 kommentarer:

  1. Shit vad duktig du är! Hade jag gjort det där hade jag varit helt dödad =) Läste din "Om mig" & vi är väldigt lika du & jag hihi Kram

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jaså, vi är lika? Kul! Hi hi! :-)

    SvaraRadera
  3. Ja verkligen lika... Jag är temperamentsfull, har 3 kids, säger alltid vad jag tycker (på gott & ont), chokladen ska vi inte ens gå in på hahaha

    SvaraRadera
  4. Bra kämpat. Jag lääängtar tills jag kan träna igen (lugn nu) men jag älskar ju det..Kram

    SvaraRadera
  5. Nyckelpigan:
    Hi hi! Ja du, choklad är livsfarligt... ;-D

    Maria:
    Jag är lugn. Ta inte illa upp av mina uppmaningar, jag vill bara att du ska ta det lite lugnt när du inte mår bra. Inte hålla på att köra Alfons Åberg: "Jag ska bara"... ;-)
    Förstår att du saknar träningen!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. jag kör alltid styrka innan spinningen.. =)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Viktkamp:
    Jo, jag tror också det är bäst, men tidsmässigt funkade inte det. :-)

    SvaraRadera