fredag 23 december 2011

Massage av en hård typ?! Och så laddar vi för jullöpningen!

Det var väldigt lugnt och skönt på gymmet igår. De flesta är väl hemma och fixa inför julen antar jag (?) Men trevligt för oss som går dit! :-)

Först blev det 2,2 km på löpbandet i 6,10-tempo. Hade tänkt springa lite till, men helt plötsligt stängde bandet av sig självt och det gick inte att sätta på det igen... Ok, då (?)
Sen var det fokus på rygg, bröst, axlar och triceps.


  • Bröstpress 31,5 (PB!)-25-25 kg: 3x12 rep.
  • Rodd (m) 31,5-31,5-25-25 kg: 4x10 rep.
  • Latsdrag 31,5-25-31,5 kg: 3x12 rep.
  • Ländpress (maskin) 45-52-45 kg: 3x15 rep.
  • Tricepscurl 18-11,5-11,5 kg: 3x10 rep.
  • Axelpress (maskin) 25-18-18 kg: 3x12 rep.
  • Axellyft åt sidan (med 2 kg:s vikt). Obs! STATISK (Så länge jag orkade hålla)!
  • Sidoböj med kettlebell 16 kg: 1x15 rep per sida.
  • Plankan: 60 sekunder.
Efter det avslutades passet med massage. Det var första gången jag använde massagestolarna som står där. Det gjorde säkert gott för de stackars stela musklerna, men aj aj, vad stol-helvetet -en tog i...?!
Inte varje dag man finner sig PRATANDES med en stol, men det var säkert någon runtomkring som fick sig ett gott skratt..? Ha ha! ;-)


Nu laddar vi för imorgon bitti.
Ni springer väl?? :-)

5 kommentarer:

  1. Ha ha, den ser ju skön ut i alla fall.
    God Jul!

    SvaraRadera
  2. Kul att du hänger på och springer imorgon också! Vi är så många nu! :)

    SvaraRadera
  3. Livskraft:
    Allt är inte alltid som det ser ut... Ha ha! ;-)

    Fitnesscoachen:
    Ja, jätteroligt att det blir så många! Nu kör vi!

    SvaraRadera
  4. Jösses Amalia! Jag som ville förbereda mig inför mitt nyårslöfte, att träna mer, och finna lite motivation på olika bloggar. Efter detta inlägg överväger jag att ta ett annat nyårslöfte :P

    SvaraRadera
  5. Oj. "Skrämde" jag dig så med mitt inlägg? Förlåt... Hihi! :-)
    Träning är skönt och behöver inte vara så "allvarligt" som jag (eventuellt) fick det att låta som. Alla kan ju anpassa träningen utefter sina egna förutsättningar. ;-)

    God jul!

    SvaraRadera